Politik for refundering og returnerede varer

Levering/afhentning

Du modtager dine varer senest 3-4 hverdage efter bestilling.

Alle pakker sendes med GLS og prisen for levering er 56 kr. til nærmeste pakkeshop. 

Levering inden for EU

Vi leverer også til lande inden for EU. Prisen er 125 kr. for levering til pakkeshop med GLS.

Afhentning i butikken i Aarhus

Du kan også spare portoen ved selv at hente din bestilling i butikken i Aarhus indenfor normal åbningstid eller efter aftale. Efter din bestilling får du en bekræftelsesmail og snarest efter besked når varerne er klar til afhentning. Dette vil typisk være inden for én-to hverdage. 

Ansvar/risikoen for varen

Risikoen for varer købt på webshoppen overgår til dig som køber på leverings/afhentningstidspunktet.

Retur

Varer købt i den fysiske butik kan returneres inden for 14 dage – penge gives ikke retur, men varerne kan ombyttes eller tilgodebevis udstedes.

Varer købt på webshoppen kan returneres og refunderes inden for 14 dage fra modtagelsen/afhentningen.

For udsalgsvarer gælder samme returret på 14 dage – penge gives ikke retur, men varer kan ombyttes.

Omkostninger ved returforsendelser tilfalder køber.

Sådan returnerer du: 

Hvis du ønsker at returnere en vare, skal du give os besked umiddelbart efter at du har modtaget din vare ved at sende en mail til info@annaovergaardceramics.dk . Oplys her, hvilken vare der er tale om og returårsag. Returretten bortfalder efter 7 dage fra modtagelsen.

Du kan returnere varen ved enten at aflevere den i den fysiske butik i Aarhus C eller sende den, hvor du selv betaler returportoen. Varen skal returneres i samme stand og indpakning, som da du modtog den. Du er selv ansvarlig for varens stand, indtil vi modtager den igen.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen.

Returbeløbet bliver altid overført til samme betalingskort, som dét, du betalte med – alternativt udstedes et tilgodebevis på restbeløbet. 

Ombytning

Ombytning kan ikke ske via webshoppen. Ønsker du at ombytte en vare skal det ske i den fysiske butik eller ved at sende den købte vare retur og efter refundering foretage et nyt køb.

 

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Anna Overgaard Ceramics er et keramikstudie beliggende i Aarhus bestående af både værksted og butik. Her på hjemmesiden annaovergaardceramics.dk finder du butikkens webshop, der forhandler et udvalg af Annas keramik og andre livsstilsprodukter.

Adresse:

Anna Overgaard Ceramics

Graven 25, st. th.

8000 Aarhus C

CVR: 38231596

Telefon: + 45 30300627

Mail: info@annaovergaardceramics.dk

Priser og betaling

I webshoppen kan du bestille varer online og betale med VISA og Mastercard. Ved betaling med kreditkort, vil du først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Anna Overgaard Ceramics anvender en sikker betalingsløsning. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Alle priser på www.annaovergaardceramics.dk er i DKK (danske kroner) og inklusiv moms.

Forbehold

Vi tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, stavefejl, leveranceændringer fra vores leverandører samt forsinkelser og forhold, som Anna Overgaard Ceramics ikke kan kontrollere.

Vi tager forbehold for tydelige fejl i priser på varer og fragt på webshoppen samt hvordan billederne vises på netop din skærm, da der kan være stor farveforskel alt efter dine skærmindstillinger.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke almindeligt slid, fejl og skader opstået som følge af forkert behandling eller dårlig vedligehold. Vær desuden opmærksom på, at produkterne fra Anna Overgaard Ceramics er håndlavet keramik og særligt de brændefyrede emner kræver skånsom håndtering.

Hvis din reklamation er berettiget, vil vi tilbyde dig, at du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Eventuelle fejl eller mangler skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidigt. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Det er en forudsætning, at du kan fremvise købskvitteringen på den vare du vil reklamere. 

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Hvis du ønsker at gøre brug af din reklamationsret bedes du skrive en mail til: info@annaovergaardceramics.dk. Hvis du ønsker at reklamere et produkt, skal det efter aftale sendes til en pakkeboks nær vores adresse i Aarhus.

Vær opmærksom på, at du hæfter for varen indtil vi fysisk har modtaget den.

Spørgsmål eller brug for hjælp?

Kontakt Anna på info@annaovergaardceramics.dk eller telefon: +45 30300627